با نزدیک شدن به انتخابات 1400 شورای شهر و روستا، کاندیداهای انتخاباتی در حال آماده سازی خود برای شروع کمپین انتخاباتی هستند.
موفقیت در کمپین انتخاباتی و استفاده از ابزارهای تبلیغات انتخاباتی 1400 کلید ورود به شورای شهر و روستا برای کاندیداها خواهد بود.
اگر شما هم جزو کاندیداهای انتخابات پیش رو هستید یا در ستاد انتخاباتی این کاندیداها فعالیت میکنید، احتمالاً انتخاب بین گزینههای مختلف و بودجه بندی مناسب به یک چالش جدی برای شما تبدیل شده است.
ما در راهنمای تبلیغات انتخاباتی 1400 تلاش میکنیم تا اطلاعات لازم برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق که باعث ورود شما به شورای شهر و روستا شود کمک کنیم.
اگر نمیدانید که از کجا شروع کنید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.
راهنمای تبلیغات انتخاباتی شورای شهر و روستا
انتخابات شورای شهر و روستا به صورت گستردهای در سراسر کشور برگزار میشود.
برای موفقیت در این انتخابات پیش از هر چیزی به یک استراتژی تبلیغات انتخاباتی مناسب نیاز دارید.
ما در اینجا لیستی از روشهای تبلیغاتی مختلف را برای شما تهیه کردهایم.
در بین گزینههای مختلفی که برای تبلیغات انتخاباتی در دسترس دارید بدون شکل پنل اس ام اس و تبلیغات پیامکی بهترین گزینه است.
با این حال، روشهای تبلیغاتی دیگری نیز وجود دارد که در کنار تبلیغات پیامکی انتخاباتی میتواند به شما در موفقیت در انتخابات پیش رو کمک کند.
جدول زمان بندی انتخابات 1400
پیش از شروع کمپین تبلیغاتی خود ابتدا باید با جدول زمان بندی انتخابات 1400 شورای شهر و روستا آشنا شوید.
فعالیت انتخاباتی در خارج از زمان مشخص شده میتواند مشکلات زیادی را برای شما به همراه داشته باشد بنابراین حتماً به تاریخ شروع و پایان فعالیت انتخاباتی شورای شهر و روستا دقت کنید و تنها در زمان مقرر شده کمپین خود را فعال نمایید.
1. صدور دستور شروع انتخابات توسط وزیر کشور به فرمانداران ۲۱/ ۲ /۱۴۰۰
۲. تشکیل هیات های اجرایی توسط فرمانداریها از تاریخ ۲۱/ ۲ / ۱۴۰۰ تا ۲۳/ ۲/ ۱۴۰۰
۳. ثبت نام داوطلبان ۲۱/ ۲ تا ۲۵/ ۲
۴. رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان از ۲۶/ ۲ تا ۳۰/ ۲
۵. تمدید مهلت رسیدگی به صلاح داوطلبان توسط شورای نگهبان ۳۱/ ۲ تا ۴/ ۳
۶. انتشار اسامی داوطلبان توسط وزارت کشور ۵/ ۳ تا ۶/ ۳
۷. تبلیغات انتخابات ۷/ ۳ تا ۲۶/ ۳
۸. ممنوعیت تبلیغات ۲۷/ ۳ اخذ رأی ۲۸/ ۳
۹. انجام مرحله دوم (در صورت نیاز) در تاریخ ۴/ ۴
طبق اعلام وزارت کشور، تبلیغات انتخاباتی از تاریخ 7 خرداد 1400 آغاز و تا پایان روز 26 خرداد ادامه خواهد داشت.
وجود امکاناتی مانند بانک شماره موبایل رایگان در پنل پاپ آپ اس ام اس این امکان را به شما میدهد که بدون نگرانی از دست دادن زمان، به راحتی فرآیند تبلیغات انتخاباتی پیامکی خود را در تاریخ مقرر شروع کنید.
قوانین تبلیغات انتخاباتی که باید بدانید
شورای نگهبان به عنوان ناظر اصلی انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شورای شهر و روستا قوانین و مقرراتی را برای نحوه تبلیغات انتخاباتی 1400 وضع کرده است.
همه کاندیداها قبل از شروع فعالیت انتخاباتی خود باید این قوانین و مقررات را بدانند و به خوبی آنها را رعایت کنند.
تخطی از این قوانین مجازاتهای سنگینی به دنبال دارد و حتی میتواند باعث خارج شدن شما از انتخابات شود.
شما میتوانید لیست کاملتری از این قوانین را در سایت شورای نگهبان و بخش قوانین و مقررات انتخاباتی مشاهده کنید.
- نوشتن و یا اظهار مطالب خلاف واقع.
- دیوار نویسی، راه اندازی کاروانهای تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار خارج از محل سخنرانی و یا ستاد تبلیغاتی انتخاباتی.
- اعلام نظر شخصیتها در تأیید نامزدها با ذکر عنوان و مسئولیت آنان.
- استفاده از صدا و سیما و میز خطابه نماز جمعه یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد
- تبلیغ علیه نامزدها و هرگونه هتک حرمت و حیثیت آنان.
- پاره یا معدوم نمودن عکس و آثار تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی در مدت و زمان قانونی تبلیغات که در محلهای مجاز الصاق شده و یا نصب شده باشد.
- انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی تحت عنوان داوطلبی خارج از مهلت قانونی تبلیغات.
آشنایی با اصول تبلیغات انتخاباتی
برای راه اندازی یک کمپین موفق باید با اصول تبلیغات انتخاباتی آشنا باشید.
فرقی نمیکند که برای ورود به مجلس شورای اسلامی یا شورای شهر و روستا کاندیدا شدهاید، برای موفقیت در انتخابات باید اصول اولیهای را رعایت کنید.
در ادامه با این اصول مهم آشنا میشویم.
مرحله اول، شناخت توانمندیهای شخصی
اگر شما ندانید که چه توانایی هایی دارید نمیتوانید فعالیت تبلیغاتی خود را آغاز کنید.
بنابراین پیش از انتخاب شعار انتخاباتی و ابزارهای مختلف مانند پنل پیامکی مخابرات ابتدا باید تواناییهای بالقوه و بالفعل خود را شناسایی کرده و در دفترچه یادداشت کنید.
علاوه بر شناخت تواناییها باید موارد مصداقی برای آنها بیاورید.
برای مثال من توانایی ایجاد ارتباط گسترده برای افزایش بودجه عمرانی شهر را دارم و میتوانم به آبادانی شهر و روستا کمک کنم.
مرحله دوم، شناخت مخاطبان و افرادی که میتوانید رأی آنها را جذب کنید
هر فردی بر اساس تواناییهایی که دارد میتواند بر عدهای از رأی دهندگان تأثیر گذار باشد.
مخاطب هدف شما همانهایی هستند که میتوانید به مشکلات آنها رسیدگی کنید و به عنوان نماینده آنها، صدای آنها را به مسئولان برسانید.
برای مثال افراد مستضعف و کم درآمد، جوانان، افراد بی کار، فعالین اقتصادی، کشاورزان، صنعتگران و … میتوانند یکی از مخاطبان اصلی شما باشند.
اگر بتوانید مشکلات این افراد را شناسایی کنید و برای حل این مشکلات راه حلی ارائه دهید قطعاً میتوانید رأی این افراد را کسب کنید.
شما میتوانید برنامههای خود برای این افراد را از طریق سامانه پیامک انتخاباتی به شمارههای شخصی آنها ارسال کرده و شانس خود را برای پیروزی در انتخابات افزایش دهید.
مرحله سوم، ارائه برنامه برای فعالیتهای آتی پس از انتخابات
مهمترین مرحله در تبلیغات انتخاباتی 1400 شورای شهر و روستا و حتی ریاست جمهوری، ارائه برنامهای مدون برای حل مشکلات مردم و بهبود وضعیت افرادی است که به عنوان مخاطبان خود در نظر گرفتهاید.
این برنامه باید کاملاً شفاف باشد و به گونهای تنظیم گردد که مخاطبان شما به راحتی بتوانند آن را درک کنند.
در برنامه خود ابتدا به صورت کلی و سپس به صورت جزئی به مشکلات مخاطبان خود بپردازید و راه حلهای عملی و منطقی برای آنها پیش بینی کنید.
یک برنامه قوی میتواند ضامن پیروزی شما در انتخابات پیش رو باشد.
بهترین روشهای تبلیغات انتخاباتی در انتخابات شورای شهر و روستا
بعد از اینکه اصول تبلیغات انتخاباتی را یک به یک پشت سر گذاشتید، نوبت به تبلیغ کردن و برند سازی میرسد. شما باید برنامههای خود را به گوش مخاطبان برسانید و به آنها نشان دهید که کاندیدای اصلح هستید.
ما در پاپ آپ اس ام اس با ارائه مشاورههای تبلیغاتی در این مسیر در کنار شما هستیم تا مسیر پیروزی در انتخابات 1400 را طی کنید.
سامانه پیامک انتخاباتی، مؤثرترین روش تبلیغات انتخاباتی در ایران
نگاهی به کمپینهای تبلیغاتی در دو دهه گذشته نشان میدهد که پیامکهای انتخاباتی نقش بسیار موثری در تبلیغات انتخاباتی داشتهاند.
ما در پاپ آپ اس ام اس تجربه و سابقه زیادی در کمک به کاندیداهای انتخابات شورای شهر و روستا از طریق ارسال پیامکهای تبلیغاتی داشتهایم.
تجربه ما نشان میدهد، این روش با هدف گرفتن دقیق مخاطبان تأثیر گذاری بسیار بیشتری نسبت به روشهای تبلیغاتی دیگر دارد.
تبلیغات انتخاباتی در شبکههای مجازی اینستاگرام و توییتر
شبکههای اجتماعی در سالهای اخیر به یکی از مهمترین پایگاههای تبلیغات انتخاباتی تبدیل شدهاند.
چه بسا در بعضی از موارد همین شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر میتوانند با تبلیغات مثبت یا منفی سبب پیروزی یا شکست بسیاری از کاندیداها در انتخابات شوند.
برای موقیت در این شبکههای اجتماعی باید اطلاعات زیادی در مورد دیجیتال مارکتینگ و برندسازی داشته باشید.
کمک گرفتن از افراد متخصص در این حوزه به شما کمک میکند تا در فعالیتهای انتخاباتی خود موفق شوید.
شما میتوانید از پنل اس ام اس برای ارسال لینک صفحات مجازی خود استفاده کنید و تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش دهید.
تبلیغات در سایتهای بزرگ، روشی برای برندسازی و موفقیت در انتخابات
سایتهای زیادی وجود دارند که به شما امکان راه اندازی کمپین کلیکی و تبلیغات برای انتخابات را میدهند. سایتهای پربازدیدی را انتخاب کنید که معمولاً مخاطبان هدف شما به آنها سر میزنند.
شما میتوانید در کنار تبلیغات کلیکی از تبلیغات بنری که شامل عکس و گرافیک میشود نیز استفاده کنید.
تجربه نشان میدهد تبلیغات بنری به دلیل وجود تصاویر جذاب، تأثیر بیشتری بر مخاطبان دارد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید از مشاوره تبلیغاتی استفاده کنید.
همچنین با جستجو در اینترنت نیز میتوانید اطلاعات بیشتر در مورد تبلیغات کلیکی و بنری به دست آورید و خود را برای تبلیغات تأثیر گذار انتخاباتی آماده کنید.
دقت کنید از تصاویر جذاب استفاده کنید و تنها سایتهایی را انتخاب نمایید که مخاطبان شما از آنها استفاده میکنند.
برای مثال برای کاندیدای شورای شهر و روستا که اکثر مخاطبان او کشاورز هستند تبلیغ در سایتهای بزرگ حوزه دیجیتال قطعاً نتیجهای نخواهد داشت.
این افراد باید سایتهای خبری که مرتبط با حوزه کشاورزی هستند و معمولاً فعالیت آنها مربوط به یک استان یه حتی شهر میشود را انتخاب کنند.
ساخت کلیپ تبلیغاتی و کلیپ انتخاباتی
بدون شک تأثیر یک ویدیو بسیار بیشتر از هزاران صفحه مطلب است.
ویدیوهای کوتاه (کمتر از 60 ثانیه) که قابلیت انتشار در شبکههای مجازی خصوصاً اینستاگرام و تلگرام را داشته باشند میتوانند خیلی سریع وایرال شوند.
وایرال شدن به معنای پخش گسترده ویدیو و دیده شدن آن توسط بسیاری از مخاطبانی است که روی رأی آنها حساب کردهاید.
از یک استودیو حرفهای برای ساخت کلیپ انتخاباتی خود استفاده کنید تا تأثیر گذاری بیشتری داشته باشد.
تبلیغات انتخاباتی در تلگرام و واتس اپ
یکی دیگر از روشهای تبلیغات انتخاباتی مؤثر، بهره بردن از شبکههای مجازی پر طرفدار مانند تلگرام و واتس اپ است.
در حال حاضر بیش از 40 میلیون ایران عضو حداقل یکی از این شبکهها هستند.
به این ترتیب میتوانید به بسیاری از مخاطبان هدف خود دسترسی داشته باشید.
برای تأثیر گذاری تبلیغات تلگرامی و واتس اپی باید گروها ها و کانالهایی را که مرتبط با مخاطبان شما هستند انتخاب کنید.
همچنین میتوانید یک گروه واتس اپ و یک کانال تلگرامی مخصوص کمپین خود راه اندازی کنید که تمامی اخبار مرتبط با فعالیتهای شما را پوشش دهد.
مراقب شرکتهای تبلیغاتی کلاه برداری که با ربات تعداد زیادی بازدید کننده برای شما ایجاد میکنند باشید.
یک گروه 100 نفره از اعضای واقعی که همگی مخاطب اصلی شما هستند تأثیر گذاری بسیار بیشتری از یک کانال 100 هزار نفره با اعضای فیک دارد.
تبلیغات محیطی، چاپ بروشور و بنر تبلیغات انتخاباتی
یکی از قدیمیترین و گستردهترین انواع تبلیغات انتخاباتی، چاپ بنر، بروشور و سایر انواع تبلیغات چاچی است.
این نوع از تبلیغات سالها است که پای ثابت هر انتخاباتی است و معمولاً قسمت اعظمی از بودجه تبلیغات ستادهای انتخاباتی را به خود اختصاص میدهد.
این روش برای دیده شدن اهمیت زیادی دارد.
خصوصاً اینکه تقریباً همه رقبا از این روش استفاده میکنند.
به همین دلیل معمولاً کاندیداها بلافاصله بعد از تأیید صلاحیت و دریافت متن تبریک کاندیدای شورای شهر در فکر استفاده از این روش هستند.
با این حال انجام درست این روش و کیفیت انجام کار به حجم و تعداد تبلیغات این چنینی ارجعیت دارد. حتماً متنهای تبلیغاتی، شعارها و تصاویر استفاده شده در تبلیغات خود را بارها بررسی کنید.
یک اشتباه کوچک میتواند به قیمت از دست دادن فرصت پیروزی و حتی شکست شما در انتخابات شود.
انواعی از تبلیغات که باید از آنها پرهیز کنید
هیچگاه بدون استفاده از نظر کارشناسان تبلیغات انتخاباتی فعالیت خود را آغاز نکنید.
بدون برنامه و هدف تبلیغ نکنید.
از افرادی استفاده کنید که متخصص این کار هستند و اجرای کمپین تبلیغاتی خود را به افراد متخصص بسپارید.
سعی نکنید در تبلیغات خود دیگران را نقد کنید و تمام تمرکز خود را روی اهداف، تواناییها و مخاطبان خود قرار دهید.
استفاده از تبلیغات پر زرق و برق و پرهزینه بدون توجه به این نکات چیزی جز شکست و از دست رفتن بودجه تبلیغاتی نخواهد بود.
با یک جستجوی ساده میتوانید نمونههای زیادی از روشهای نادرست تبلیغاتی پیدا کنید که باعث شکست کاندیداهای زیادی شدهاند.
پاپ آپ اس ام اس یک همراه قابل اعتماد در تبلیغات انتخاباتی 1400
در راهنمای انتخابات 1400 تلاش کردیم هر آنچه باید در مورد اصول، قوانین و روشهای تبلیغات انتخاباتی بدانید را در اختیار شما قرار دهیم.
رعایت نکات سادهای که در این مطلب به آنها اشاره کردیم میتواند تأثیر بسیار زیادی روی موفقیت و پیروزی شما در انتخابات داشته باشد.
پاپ آپ اس ام اس با سابقه سالها فعالیت در حوزه تبلیغات پیامکی یک همراه مطمئن برای کاندیداهای شورای شهر و روستا است.
شما میتوانید همین حالا با شمارههای موجود در سایت تماس بگیرید تا از مشاوره تلفنی کاملاً رایگان بهره مند شوید.