بکارگیری پیامک انبوه برای جذب مخاطبین باشگاه های ورزشی – در مقالات قبلی پنل ارسال پیامک انبوه برای مدارس، آژانس های مسافرتی، املاک و … را بررسی کرده ایم. در این مقاله سعی می کنیم ارسال پیامک به منظور افزایش مشتریان باشگاه های ورزشی را بررسی کنیم.
شما به عنوان صاحب یک مجموعه و باشگاه ورزشی، برای برقراری ارتباط با مشتریان از طریق ارسال پیامک انبوه و یا پیامک تبلیغاتی دو هدف کلی پیش رو خواهید داشت:
ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه به منظور جذب مشتری
زمانی که شما به تازگی مجموعه ورزشی و باشگاه خود را در یک منطقه و یا محدوده راه اندازی می کنید، هدف شما جذب مشتری است.
بنابراین پیامک های شما جنبه معرفی باشگاه و اطلاع رسانی خدمات آن را خواهد داشت.
در این مرحله جامعه هدف پیامک های شما هنوز به طور اختصاصی هدفمند نشده است.
ارسال پیامک انبوه به منظور حفظ مشتریان
یکی از بزرگترین چالشهایی که مراکز ورزشی و تناسب اندام با آن مواجه هستند، حفظ مشتری است.
به طور مسلم صاحبان باشگاه های ورزشی شلوغترین ماه های سال را برای مراجعین باشگاه های ورزشی از قبل شناسایی کرده اند.
فصول مناسبتی و تعطیلات دقیقا زمان هایی هستند که بسیاری از افراد به دنبال تنظیم برنامه جدید ورزشی بوده و یا تصمیم به تغییر در روند برنامه قبلی خود می گیرند.
البته لازم به ذکر است بسیاری از افراد این برنامه ها را تنها برای مدت کوتاهی پیگیری کرده و بعد از چند ماه آنها این اهداف را فراموش میکنند…!
در تمامی مقالاتی که در ارتباط با پیامک انبوه منتشر کرده کرده ایم این نکته را متذکر شده ایم که درصد بالایی از افراد 4 ساعت از زمان روز (معادل 6/1روز ) خود را در گوشیهای موبایل میگذرانند.
همچنین هر فرد به طور میانگین ۹۰ ثانیه پس از دریافت پیامک آن را پاسخ میدهد، و این موضوع نشان میدهد که پیامکها راه حل خوبی برای این مسأله یعنی حفظ مشتریان هستند.
چگونه پیامک انبوه را برای حفظ مشتریان باشگاه بکارگیریم؟
ارسال پیامک گزینۀ خوبی برای معرفی پیشنهادات تبلیغاتی، ارتباطات عمومی، زمان بازگشایی، یادآوری کلاسها، یا ارسال اسناد مربوطه، است.
این کار برای درگیر کردن مشترینتان و القای حس ارزشمندی به آنها و موفقیت کارتان حیاتی است.
ما ۹ روش نوآورانه و ساده که باشگاه یا کلوب سلامتتان میتواند از پیامک استفاده کند را ارائه میکنیم:
1.ترغیب مشتریان به عضویت
ثبت نام باشگاه یا کلاس بدنسازی را با استفاده از ارسال پیامک آسانتر کنید.
شما میتوانید در متن پیامکی که برای افراد ارسال می کنید، از کلمات کلیدی نظیر «ثبت نام» یا «کد مهمان» استفاده کرده و از آنها بخواهید که هنگام عضویت، آن کد اختصاصی را به شما ارائه دهند.
شما می توانید در صورت دارا بودن سایت اختصاصی امتیاز ویژه ای برای آنها قائل شده و لینک ثبت نام و یا معرفی وب سایت را در متن پیامک خود قرار دهید.
در این رابطه لازم است فرصت عضویت ویژه ای که با این شرایط فراهم کرده اید را در وبسایت، شبکههای اجتماعی، آگهیها، و هرگونه اعلانهای بازاریابی تبلیغ کنید تا جذب مشتری از میان افراد علاقه مند را گسترده تر کنید.
2. طرح ارجاع به دوستان
علاوه بر ارائه کد اختصاصی، شما می توانید مشتریان خود را با طرح ارجاع به دوستان پاداش دهید.
شما می توانید در متن پیامک خود به آنها یاد آور شوید درصورتی که افراد مختلفی را به عنوان زیر مجموعه از آن کد اختصاصی استفاده کنند شامل تخفیات مختلف خواهند شد.
بدین ترتیب با استفاده از بروزرسانی تعداد ارجاعات و پاداشهایی که جمعآوری کردهاند به آنها انگیزه دهید.
3. تمدید عضویت ساده
قبل از آنکه عضویت مشتریانتان تمام شود، پیامک یادآوری برای آنها ارسال کنید تا عضویتشان را تمدید کنند.
زودتر این کار را انجام دهید تا آنها بتوانند با شما تماس بگیرند و دربارۀ مسائل موجود صحبت کنند، یا عضویتشان را لغو کنند.
حتما شمارۀ تماستان را در متن پیامک درج کرده تا آنها بتوانند برای تماسی دوباره به شما پیام دهند.
4. تبلیغ پیشنهادات خاص
پیامهایی مشخص به همراه پیشنهادات تبلیغی خاص مانند پیشنهادات و ارتقائات آموزش شخصی و هزینههای ثانویه به آنها بفرستید.
اگر یکی از کلاسهایی که برقرار میکنید پر نشدهاست، پیامهایی بفرستید تا مردم را تشویق به عضویت با تخفیفات محدود کنید.
5. ارسال پیامک یادآوری کلاس ها
یادآورهای پیامکی، حضور در کلاسها را تا ۴۵% افزایش میدهد.
یک آدرس اینترنتی هم به همراه برنامه کلاسی لحاظ کنید یا لینکی به صفحهای که آنها میتوانند در آن برنامۀ کلاس جدید را بچینند، به آنها بدهید.
شما میتوانید پاسخ مردم را مبنی بر اینکه نمیتوانند در کلاس حاضر شوند یا اینکه میخواهند در کلاس جدید شرکت کنند، دریافت کنید.
6. بازنگریِ اسناد مهم
به جای پست کردن یا ایمیل کردن بروشورهای تبلیغاتی یا اسناد ثبت نام، آنها را در پیامکهایتان ارسال کنید.
این بدان معنی است که مشتریانتان میتوانند دربارۀ خدماتتان سریعتر و بهتر اطلاعات کسب کنند، و این کار را تنها با نگاه کردن به موبایلشان انجام دهند.
به مردم امکان پاسخ دادن بدهید، تا اگر خواستند هر چیزی را با شما در میان بگذارند، بتوانند این کار را انجام دهند، و همچنین بتوانند با تیمِ خدمات مشتریان در ارتباط باشند.
7. نظرسنجی مشتریان
تجربیات مشتریهایتان را با درخواست بازخورد و نظراتشان از آنها بهبود بخشید.
با ارسال یک پیامک نظرسنجی می توانید بازخورد امکانات، خدمات مشتریان، و کلاسهای برگزارشده را جویا شوید.
مشتریانتان تشویق میشوند به پیامک ها پاسخ دهند و بازخورد صادقانهشان را به شما بدهند.
شما میتوانید از این اطلاعات برای بهبود خدماتتان استفاده کنید.
مقاله نظرسنجی مشتریان از طریق پیامک انبوه به طور مفصل تری به لزوم و اهمیت بکارگیری نظرسنجی های پیامکی پرداخته است.
8. پیامک انبوه انگیزشی
با ارسال پیامک های انگیزشی مشتریانتان را به سبک زندگی سالم تشویق کنید.
شما میتوانید توصیه، مشاوره، و نکاتی مفید در ارتباط با چگونگی بهبود سبک زندگی سالم، ارسال کرده و به آنها علاوه براطلاعاتی سودمند، لینک و آدرس اینترنتی برای پیگیری مطالب بدهید.
مثلاً لینک صفحات اجتماعی مثل اینستاگرام را که دربارۀ بدنسازی است، را در اختارشان بگذارید.
از بازخورد ارسال این پیامک ها غافل نشوید.
سعی کنید آنها را به طور دقیق تحلیل کنید تا در یابید چه موضوعاتی برای مشتریانتان جذابیت دارد.
در این صورت می توانید اقدامات لازم برای ارائه خدمات بهتر در این زمینه را فراهم کنید.
9.مربیگری از طریق ارسال پیامک
شما همچنین میتوانید مشتریان ویژه و به اصطلاح VIP خود را شناسایی کرده و خدمات خاص به آنها ارائه دهید.
این فرصت همچنین برای کسانی که مربی شخصی در باشگاهتان دارند نیز بسیار مفید است.
شما می توانید برنامه های شخصی ورزشی و یا برنامه های شخصی آنها را یادآوری کرده و بدین صورت به آنها خاطر نشان کنید که برای آنها اهمیت قائل هستید.
بررسی ها نشان می دهد که در یک دوره 6 ماهه افرادی که پیام های انگیزشی دریافت نکرده اند و رفتن به باشگاه را متوقف کرده اند، بسیار بیشتر بوده است.
بنابراین اگر به حفظ مشتریان با سابقه خود فکر می کنید ارتباط با آنها را از دست ندهید.
سامانه پیامکی ابزار ارسال پیامک
لازم است به این نکته اشاره کنیم که نه تنها باشگاه های ورزشی بلکه تمامی کسب و کارها برای دستیابی به مشتریان جدید و یا حفظ مشتریان قدیمی نیاز به یک سامانه پیامکی خواهند داشت.
این سامانه پیامکی به عنوان ابزاری قدرتمند می تواند ارسال پیامک های شما را به طور منظم و پیشرفته ای سامان داده و شما با خیالی آسوده می توانید اهدافی که درم طلب فوق به آن اشاره شده است را محقق سازید.
تیم پاپ آپ اس ام اس در سامانه پیامکی خود می تواند شما را در رسیدن به اهداف تبلیغاتی مدنظرتان یاری کرده و شما می توانید ضمن خرید پنل اس ام اس از این شرکت، از تمامی خدمات ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی برخوردار شوید.