چند اشتباه مهم در ارسال پیامک تبلیغاتی – با توجه به اینکه امروزه استفاده از پیامک های تبلیغاتی بسیار رو به رشد است، با این وجود برای انجام درست این کار لازم است تا با برخی از اشتباهات رایج در این عرصه آشنا باشیم و از آن ها بپرهیزیم.
البته باید توجه داشت که در اینجا تنها به بخش بسیار کوچکی در ادامه اشاره خواهد شد که هریک می تواند به وجود آورنده مشکلات دیگر باشد.
رایج ترین و مهم ترین اشتباه در زمینه تبلیغات پیامکی آن است که بیش از اندازه پیام ارسال کنید، به طوری که به جای آنکه سبب شود تا توجه مشتری خود را جلب کنید، باعث بی توجهی بیشتر او شوید.
خود را به جای مشتری ها و گروهی بگذارید که این پیامک ها را دریافت می کنند، تا چه اندازه تمایل دارید در طول ماه پیامک های تبلیغاتی دریافت کنید.
نکته مهم آن است که بدانید تبلیغات خوب به مفهوم تبلیغات زیاد نیست.
بلکه تبلیغات خوب به تبلیغاتی گفته می شود که علاوه برای محتوا به کلیه جنبه های دیگر آن نیز توجه شده باشد.
پس بهترین تبلیغات، تبلیغات صحیح می باشد.
ما همواره نکاتی درباره نحوه نوشتن موفقترین پیامک های بازاریابی ارائه میکنیم، اما درباره آنچه از آن باید اجتناب کنید چطور؟
در اینجا به مهمترین اشتباهاتی که در دنیای بازاریابی پیامکی شاهدشان بودهایم اشاره میکنیم:
1.انتخاب نکردن بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی
ارسال اس ام اس در زمان نامناسب برای محصول یا خدماتی که تبلیغش را میکنید تلف کردن وقت و هزینههای بازاریابیتان است و حتی ممکن است برای مشتری آزاردهنده باشد.
باید مطمئن شوید که مشتریتان پیام را میبیند و قبل از اینکه فراموشش کند درباره آن اقدام میکند.
مشتریان ساعت 10 صبح نیازی به یک نوشیدنی رایگان ندارند یا دو روز قبل از عید به رزرو جا برای تعطیلاتشان فکر نمیکنند.
بهعلاوه، هیچکس نمیخواهد ساعت 2 نیمهشب با پیامک بازاریابی از خواب بیدار شود.
برای رفع این مشکل میتوانید از ویژگی ارسال زماندار پنل پیامک پاپ آپ اس ام اس استفاده کنید و طوری زمانبندی کنید که پیامهای متنیتان در زمان مشخصی ارسال شوند.
بهعبارتی، لازم نیست برای زدن دکمه «ارسال» صبر کنید، پیامک در بهترین زمان به گوشی مشتریتان به طور اتوماتیک ارسال میشود.
2. استفاده از متن اختصاری
شما امکان استفاده از 160 کاراکتر در پیامک های خود دارید، پس برای صرفهجویی در فضا بیش از حد از متنهای اختصاری استفاده نکنید.
میتوانید با قرار دادن لینک کوتاه شده به وبلاگ یا صفحه وب برای ارائه اطلاعات بیشتر به مشتریان در فضا صرفه جویی کنید یا میتوانید در صورت نیاز تا سه پیام متنی را به هم متصل کنید تا فضای بیشتری داشته باشید.
در صورت قرار دادن لینک، میتوان نرخ کلیک 20 درصد را در مقایسه با نرخ کلیک 4.2 درصد از طریق ایمیل انتظار داشت.
3.ارسال پیامک در فواصل کوتاه، یکی از اشتباهات رایج در ارسال پیامک
مشتریانتان را با پیامهای بسیار زیاد بمباران نکنید. اگرچه 75 درصد مردم میخواهند پیشنهادات را از طریق پیامک دریافت کنند، بیش از 80 درصد مردم فقط دوست دارند حداکثر دو پیام بازاریابی در ماه دریافت کنند. همه چیز به کیفیت مربوط میشود و نه کمیت.
4. ارسال پیامک های نامرتبط
برای اطمینان از ارسال اطلاعات مرتبط به مشتری مورد نظر، گروههای جداگانهای از مخاطبان ایجاد کنید. مجموعه جدید پوشاک کودکان تنها باید برای آنهایی ارسال شود که قبلا به مجموعه کودکان علاقه نشان دادهاند یا از آن خرید کردهاند.
بههمین شکل ممکن است بخواهید اس ام اس های بازاریابی مختلف را به همه مشتریانتان بفرستید، از آنهایی که میخواهند اجاره بدهند تا آنهایی که به دنبال خریدند. ارسال تمام پیامهای بازاریابی به تمام مشتریان باعث رنجیده شدنشان میشود و فکر میکنند که به علایق آن ها احترام نمی گذارید و فقط به صورت تصادفی به آن ها پیامک می فرستید و بنابراین به احتمال زیاد از حضور در لیست پیامکی شما انصراف میدهند.
5. عدم اجازه برای انصراف
حتی از درخشانترین پیامک ها هم همه مشتریان استقبال نمیکنند و این مشکلی نیست.
امکان انصراف بدون دردسر را برای مشتریانتان فراهم کنید تا مطمئن شوید که همچنان ذهنیت خوبی درباره شما دارند و همچنین مطمئن شوید که فقط برای مشتریانی پیامک ارسال میکنید که میخواهند صدایتان را بشنوند.
سایت پاپ آپ اساماس ویژگی رایگان لیست سیاه را برای انصراف ارائه میکند.
ميتوانید به راحتی با ارسال کلمه «off» به فرستنده از این خدمات استفاده کنید.
هر مشتری که کلمه «off» را پیامک کند به «لیست سیاه»تان اضافه میشود و دیگر پیامهایتان را دریافت نمیکند.
6.انتخاب متن نامناسب برای پیامک تبلیغاتی
پیامک تبلیغاتی این امکان را به شما میدهد تا تنها با چند کلمه و دو جمله کوتاه روی مخاطب تأثیر بگذارید و آنها را به خرید کردن از خود مشتاق کنید.
بنابراین استفاده از خلاقیت در نوشتن پیامکهای تبلیغاتی اهمیت بسیار زیادی دارد.
از طرفی باید به نگارش صحیح و بدون غلط املایی نیز توجه داشته باشید.
متن خلاقانه و زیبایی که دارای غلطهای املایی فراوان باشد نمیتواند تأثیر مناسبی روی مخاطب بگذارد.
از فضای 160 کاراکتری اس ام اس استفاده کنید و بیش از حد پیام خود را خلاصه نکنید.
در نهایت توجه داشته باشید که پیام شما برای هر کسی در هر سنی و با هر ضریب هوشی قابل درک باشد.
بنابراین ساده اما دقیق بنویسید.
شما میتوانید با استفاده از پیامک انبوه با متنهای مناسب، شانس خرید توسط مشتریان را به شکل قابل توجهی افزایش دهید.
سعی کنید از این چند اشتباه مهم بپرهیزید و بیشترین بهره را از بودجه بازاریابی پیامکی و لیست دادههای مشتریانتان ببرید.
هنگامی که صحبت از بازاریابی پیامکی و استرتژی های آن به میان می آید، افراد زیادی هستند که طرز فکرهای اشتباهی در رابطه با آن دارند.
بازاریابی پیامکی و ارسال اس ام اس گروهی نیازمند کسب اجازه از سوی مخاطب می باشد، مگر آنکه شما یک اسپمر باشید.
بسیار جالب است که بسیاری از شرکت ها لیست آماده ای از شماره ها دارند و یا بدتر، به خریداری آن ها می پردازند.
اما باید بدانید که به این کار اسپم گفته میشود.
در قوانین بازاریابی پیامکی این قانون وجود دارد که شما باید از سوی مخاطب اجازه ارسال پیامک را داشته باشید.
این شیوه بازاریابی اصلاً گران نیست و بسیار در هزینه های شما صرفه جویی می کند.
افراد زیادی هستند که تصور دارند، بازاریابی پیامکی بسیار پر هزینه می باشد اما این امر کاملاً برعکس است.
به همین منظور همیشه توصیه می شود که این شیوه برای تبلیغات شرکت های کوچک و تازه تاسیس مناسب است.