بهترین زمان برای ارسال پیامک انبوه – یکی از مهمترین نکات در ارسال پیامک، زمان آن میباشد.
بهترین زمان برای ارسال پیامک تا حد زیادی بستگی به نوع کسب و کار و محصول یا خدماتی دارد که میخواهید تبلیغ کنید.
زمان بندی ارسال اس ام اس در کمپین های پیامکی میتواند کلید موفقیت و تشویق مشتریان به تعامل باشد.
هیچ وسیله ای به اندازه موبایل در دسترس تر نیست و افراد پیوسته گوشی های خود را چک میکنند پس یکی از بهترین راه ها برای ارتباط با مشتری از طریق موبایل و ارسال پیامک میباشد، ولی زمان ارسال آن هم بسیار مهم میباشد.
زمان بندی درست نه تنها درصد تعامل مشتری را بالا میبرد بلکه از واکنش های منفی مشتری هم جلوگیری میکند.
شما از طریق پنل اس ام اس می توانید در هر ساعتی از روز با مشتریانتان در ارتباط باشید ولی باید مراقب باشید که پیامکتان در ساعت های نامناسب ارسال نشود تا باعث عصبی یا اذیت شدن کاربر شود.
تحقیقات نشان داده است که بیشترین میزان استفاده از گوشی های موبایل بین ساعات ظهر تا بعد از ظهر میباشد.
زمان های مناسب برای ارسال پیامک که ما هم به کاربران خود پیشنهاد میکنیم عبارتند از:
-
-
-
-
-
-
- صبح (نه خیلی زود) یا ظهر (زمان نهار) تقریباً از 10:30 صبح به بعد
- همچنین بعد از ظهر بین ساعت های 2 تا 3
- زمان تعطیل شدن شرکت ها و برگشت افراد از کار (تقریباً ساعت 5:30 بعد از ظهر)
- اگر اس ام اس های مبنی بر هماهنگ کردن قرار ملاقات یا جلسه میخواهید بفرستید حتماً 24 ساعت قبل از تاریخ مقرر آن ها را ارسال کنید تا در صورت کنسلی زودتر مطلع شوید.
-
-
-
-
-
نکات مهم در انتخاب زمان ارسال پیامک:
- هیچ کس شنبه را دوست ندارد! کسب و کارها باید سعی کنند شنبه ها برای مشتریانشان اس ام اس نفرستند (مگر اینکه پیام مختص به همان روز باشد مثل قرار ملاقات یا جلسه) زیرا شنبه ها معمولاً کمترین میزان تعامل و پاسخگویی کاربر را نسبت به روزهای دیگر دارند.
- احترام به ساعت خواب افراد: هیچ چیز بدتر از این نیست که وسط شب با صدای اس ام اس از خواب بیدار شوید و ببینید که یک پیامک تبلیغاتی است. باید اطمینان حاصل کنید که زمان ارسال پیامک هایتان طوری است که باعث ایجاد مزاحمت در ساعات نامناسب برای کاربر نمی شود.
- از ساعات شلوغ کاری دوری کنید: هرگز در ساعات شلوغ کاری که افراد معمولاً درگیر مسائل مختلف هستند و وقت خواندن اس ام اس شما را ندارند پیامکی ارسال نکنید.
- زمان بندی متناسب با نوع کسب و کار: برای مثال اگر صاحب یک رستوران یا کافه هستید که مشتریانتان معمولاً برای صرف نهار به شما مراجعه میکنند، ساعت 11:30 صبح یک اس ام اس تخفیف یا پیشنهاد ویژه برایشان ارسال کنید.
مدیریت زمان از موارد کلیدی در بازاریابی پیامکی
در صورتی که زمان بندی پیامکی شما ضعیف و دارای اشکال باشد، اعضای لیست پیامکی شما دچار سردرگمی خواهند شد.
آیا تا به حال برای شما این اتفاق افتاده است که از سوی برندی پیامکی ارسال کرده باشید که زمان استفاده از آن گذشته باشد و یا دیر وقت به شما ارسال شده باشد؟
هنگامی که از بازاریابی پیامکی سخن به میان می آید، زمانبندی هم یک هنر می باشد و هم یک علم.
زمان همان چیزی است که موجب می شود مخاطب شما از دریافت پیامک هایتان خوشحال شود و یا با دیدن آن ها کلافه شود.
حال به این نکات دقیق و ظریف توجه نمایید.
در رابطه با رفتار مشتریان خود بیاموزید
بخشی از هنر زمانبندی پیامکی آن است که شما در رابطه با مخاطبینی که قرار است پیام شما را دریافت نمایند بیشتر بدانید.
برای نمونه تحقیق کنید که اکثر مخاطبان شما چه الگوی روزانه ای دارند؟
آیا بیشتر آن ها دانشجویان هستند؟
آیا کارمندانی هستند که از ساعت 9 تا 5 بعدازظهر کار می کنند؟
آیا اغلب روزها، وقت ناهار خود را در رستوران و بیرون از خانه صرف می کنند؟
دانستن این مسائل بسیار به شما در تعیین زمانبندی مناسب کمک می کند.
شما می توانید از فرم های نظر سنجی برای دریافت این اطلاعات بهره ببرید.
هر چه در رابطه با مشتریان خود بیشتر بدانید، موفق تر خواهید بود.
در مورد زمانی که تمایل دارید مخاطب شما توجه بیشتری داشته باشد فکر کنید.
در رابطه موضوع زمان بندی، این مساله بسیار اهمیت دارد که شما قصد دارید چه پیشنهادی را برای مشتریان خود ارائه دهید.
برای مثال اگر شما صاحب یک رستوران می باشید، آیا تمایل دارید پیشنهادی ویژه برای این آخر هفته به مخاطبین ارائه دهید؟
و یا تمایل دارید تا در طول هفته که مراجعه کمتر است پیشنهادهای تخفیفی خوبی در اختیار مشتریان بگذارید؟
تا حدی می توان گفت که دانستن نوع پیشنهاد شما می تواند به تصمیم گیری در رابطه با زمان ارسال پیامک کمک کند.