انواع قالب های نظرسنجی پیامکی – بدیهی است که ارسال پیامک انبوه ساده ترین و موثر ترین راه برای برقراری ارتباط با مشتریان است، تنها 5 ثانیه طول می کشد تا پیام شما بدست مخاطب برسد.
از طرفی گوشی های هوشمند اکنون تقریبا هر برنامه ای را پشتیبانی می کنند، به همین دلیل تلفن های همراه ما هرگز از دسترس ما خارج نمی شود.
بنابراین ارسال پیام کوتاه انبوه این روزها یک ارتباط پایه ای و اساسی برای کسب و کارها می باشد.
ارسال پیامک انبوه برای ایجاد رابطه با مشتریان خود، بدان معنی است که فرصتی به آنها می دهید که تصمیم بگیرند که از همراهی کسب و کار شما چقدر راضی هستند.
این یک نظرسنجی است و با انواع اس ام اس های ویژه ای که برای مشتریان خود ارسال می کنید تفاوت دارد.
ارسال پیامک های نظر سنجی از آن جهت برای شرکت ها اهمیت دارد که با ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه بتوانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و اطلاات لازم برای بهبود کسب و کار خود را بدست آورند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مزایای ارسال پیامک سنجی مقاله ما در این رابطه با عنوان نظرسنجی مشتریان از طریق پیامک انبوه را مطالعه نمایید.
نکات مهم ارسال پیامک انبوه نظرسنجی
اغلب مخاطبان شما تمایلی برای پاسخ دادن به پرسشنامه های طولانی ندارند.
به همین دلیل لازم است اطمینان داشته باشید که سوالات خود را درست و کوتاه مطرح می کنید.
سولات خود را روشن و واضح مطرح کنید که مخاطبتان برای پاسخدهی به سوال شما سرگردان نشود.
اگر جواب سوال شما فقط بله یا خیر است سوالتان را دقیقا برای جوابدهی همین دو کلمه مطرح کنید.
از طرفی طراحی سوالاتی که خیلی طولانی است، به این معنی است که مشتریان شما به اندازه کافی کوتاه و ساده به آنها پاسخ نمی دهند، وشما اطلاعات درست را دریافت نخواهید کرد.
نظرسنجی پیامکی به دلیل اینکه به شما اطلاعات کافی برای تجزیه و تحلیل و بهبود کسب و کار شما می دهند، ممکن است دشوار باشد.
سوالاتی که در این زمینه مطرح می شود دشوار است و به همین دلیل ما بعضی از نمونه سوالات را برای شما فراهم کرده ایم که می توانید از آنها برای نظرسنجی های پیامکی در متن پیامک تبلیغاتی خود استفاده کنید.
پیامک نظرسنجی با جواب باز
اینگونه سوالات در نظرسنجی های پیامکی برای دست یابی به آنچه که مشتریان شما واقعا می اندیشند بهترین گزینه است.
برای طرح این سوالات شما می توانید با خیال راحت از کلمه چرا استفاده کنید و دلیل انتخاب مشتریان را سوال کنید و کاربر می تواند بدون محدودیت به آن پاسخ دهد.
- کدامیک از سرویس های ما برای شما لذت بخش تر است ؟
- چرا شما در آخرین رویداد ما شرکت کردید؟
- اگر از شما بخواهیم تغییری در ساختار خدمات ما ایجاد کنید، چه خواهید کرد ؟
- چرا ما را از میان رقبا انتخاب کرده اید ؟
- آیا سوال، نظر و انتقادی در ارتباط با نحوه ارئه خدمات شرکت ما دارید؟
مزایا: پاسخ دهندگان می توانند در جواب سوالات شما مسائل و دغدغه های اصلی خود را بیان کنند
معایب: تجزیه و تحلیل نتایج بدست آمده از اینگونه نظرسنجی هایی که پاسخ باز و بدون محدودیت دارند دشوار است، از طرفی ممکن است برای پاسخ دهندگان وقت گیر باشد و تمایلی به جواب دادن به سوالات شما را نداشته باشند.
پیامک نظرسنجی با جواب بله یا خیر
پاسخدهی به سوالات بله یا خیر برای مخاطبان بسیار آسان است و از طرفی تجزیه و تحلیل جواب ها نیز برای شما نیز به سادگی امکان پذیر است.
برای مثال اگر می خواهید بدانید که مشتریانتان دوباره از خدمات شما استفاده می کنند، شما را به یک دوستان دیگر خود توصیه می کنند و یا فقط بپرسید از خدمات شما راضی هستند یا خیر می توانید از این قبیل سوالات در متن پیامک خود استفاده کنید.
- آیا ما شرکت ما توانسته است به موقع به شما خدمات ارائه دهد؟
- آیا فرایند خرید از شرکت ما ساده بود ؟
- آیا شرکت ما را برای بار دوم انتخاب می کنید؟
- آیا شرکت ما را به دوستان خود معرفی می کنید؟
مزایا: پاسخدهی و تجزیه و تحلیل پاسخ های این قبیل سوال ها راحت و ساده، در این شیوه پاسخگویی شما جواب مبهم و پیچیده نخواهید داشت.
معایب: پاسخ ها نسبی است. کیفیت پاسخ کوتاه بله و خیر مخاطبانتان چندان مشخص نیست. برای مثال زمانی که شما در پاسخ سوال رضایت از خدمات پاسخ بله دریافت می کنید، نمی توان گفت مشتری شما 100 در صد رضایت داشته است یا 70 درصد رضایتمند بوده است.
پیامک نظرسنجی با جواب چند گزینه ای
اگر شما نیاز به اطلاعاتی بیشتر از یک بله یا خیر داشته باشید، می توانید با ارائه گزینه های دیگری دست مخاطبانتان را برای پاسخگویی باز گذاشته و به کیفیت نظرات آنها نزدیک تر شوید.
این پیامک های نظرسنجی نیز تقریبا به سادگی نمونه قبلی است.
سوالات چند گزینه ایی به مخاطبان شما اجازه می دهد به راحتی سوالات شما را تجزیه و تحلیل کند.و شما نیز برای بررسی کیفیت نظرسنجی دچار ابهام نخواهید شد.
- کدامیک از گزینه های زیر بهترین توصیف ماست؟
-
- حرفه ای
- سرگرم کننده
- قابل اطمینان
- غیر قابل اعتماد
- کم هزینه
- گران قیمت
- چند بار از نرم افزار ما برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کنید ؟
-
- هرگز
- گاهی اوقات
- اغلب
- همیشه
- چقدر با این بیانیه موافق هستید : شرکت ما شما را به عنوان یک مشتری ارزشمند می داند…
-
- به شدت موافقم
- موافقم
- نظری ندارم
- مخالفم
- کاملا مخالفم
- چه زمانی از روز به طور عمده از وب سایت ما استفاده می کنید؟
-
- صبح
- ظهر
- عصر
- کدامیک از خدمات ما برایتان جذاب بوده است؟
-
- پنل تبلیغاتی
- پنل تجاری
- پنل سازمانی
- نمایندگی پنل اس ام اس
- همه خدمات
- هیچکدام
مزایا: پاسخدهی این قبیل سوالات آسان و تجزیه و تحلیل این سوالات آسان است.
معایب: ممکن است گزینه های پیشنهادی شما گزینه انتخابی مخاطب شما نباشد.
پیامک نظرسنجی با جواب مقیاس بندی شده
سوالاتی که میزان کیفیت را می سنجد هم برای طراح و هم برای پاسخ دهنده بسیار عالی است.
پاسخ دهندگان برای جواب دهی طیف گسترده ای از انتخاب ها را در اختیار خواهند داشت و کسب و کار ها نیز به راحتی می تواند نتایج نظرسنجی را تجزیه و تحلیل کند.
شما باید اطمینان حاصل کنید که مقیاس را در این قبیل سوالات به خوبی توضیح داده اید، سوالی که مخاطب برای پاسخدهی آن مجبور باشد از حدس و گمان استفاده کند سوالی بی معنی خواهد بود و بنابراین با درک متفاوت و شاید بی ربطی به سوال شما پاسخ می دهد.
به همین دلیل تجزیه و تحلیل شما پایه و اساس درستی نخواهد داشت.
از 0 تا 5 ، به نظافت اتاق محل اقامتتان چه امتیازی می دهید؟
1 = بسیار کثیف
5 = بسیار تمیز
از 0 تا 10 چقدر احتمال دارد که ما را به یک دوست یا همکار معرفی کنیم؟
0 = احتمال بسیار کم و هرگز
10 = احتمال بسیار زیاد
در مقیاس 0 (ضعیف) تا 10 (عالی)، به محصولات ما چه نمره ای می دهید؟
با استفاده از مقیاس 1 (بسیار آهسته) تا 10 (فوق العاده سریع) سرعت پشتیبانی نرم افزار ما را چگونه می بینید؟
در مقیاس 1 تا 5، به چه میزان از سفارش خود راضی هستید؟
1 – کاملا ناراضی
5 – کاملا رضایت بخش
مزایا: پاسخ دهی آسان برای مخاطبان، سادگی تجزیه و تحلیل داده ها و مقایسه پاسخ ها برای طراحان سوالات
معایب: معنای پاسخ را می توان به سختی سنجید (یک نفر که 7 را می بیند، به این معنی است که محصول را دوست داشته است، اما برای افراد دیگر می تواند به این معنا باشد که چندان دوست نداشته است)
زمانی که می خواهید سوالات نظرسنجی خود را طرح کنید، بهتر است سوالات با پاسخ باز (آزاد ) و بسته و محدود را با هم بکارگیرید.
دراین صورت شما می توانید همه خواسته های خود را در سوالات متفاوت خود مطرح کنید و به مشتریان خود نیز اجازه می دهید که جواب واقعی به سوالات شما بدهند و شما راحت تر می توانید آن ها را تجزیه و تحلیل کنید و برای بهبود خدمات خود از آنها استفاده کنید.
ما امیدواریم که این نمونه سوالات نظرسنجی به شما کمک کند و به یاد داشته باشید که پس از پایان نظرسنجی با یک پیامک از اینکه مشتریانتان با صرف وقت به سوالات شما پاسخ داده اند تشکر کنید