سیستم پیشرفته نوبت دهی پیامکی ، یکی از امکاناتی است که در سامانه پیام کوتاه پاپ آپ اس ام اس ارائه می گردد و بسیار مورد توجه پزشکان، دندانپزشکان، وکلا و مراکز مشاوره، آرایشگاه ها و… قرار گرفته است.
در این مقاله میخواهیم در مورد نحوه کار سیستم نوبت دهی اینترنتی با پیامک صحبت کنیم، شما در پایان این مقاله قادر هستید تا سیستم نوبت دهی هوشمند را برای خودتان راه اندازی کنید.
قابلیت نوبت دهی پیامکی یکی از کاربردهای سامانه پیامک برای پزشکان است قبلا در مقاله ” سامانه پیامک پزشکان ” توضیحات کامل در مورد کاربردهای استفاده از پنل اس ام اس برای پزشکان و فواید سامانه پیامک میتواند برای پزشک و مطب پزشکی توضیح دادهایم و در این مقاله بهصورت تخصصی میخواهیم در مورد سیستم نوبت دهی با سامانه پیامک صحبت کنیم؛ بدیهی است تمام افرادی که به نوعی با نوبت دهی به مشتریان سروکار دارند میتوانند از ماژول پیشرفته نوبت دهی پیامکی استفاده کنند.
نوبت دهی پیامکی چگونه کار میکند؟
برای استفاده از ماژول نوبت دهی پیامکی، وارد پنل پیامک شوید؛ در بخش امکانات پیشرفته –> نوبت دهی میتوانید تنظیمات این ماژول را انجام دهید.
با کلیک روی دکمه جدید میتوانید سیستم نوبت دهی جدید ایجاد نمایید و لازم به ذکر است که شما قادر هستید نامحدود سیستم نوبت دهی پیامکی ایجاد نمایید.
تمامی امکانات مانند مدت زمان ویزیت برای هر مراجعه کننده، زمان شروع کار، زمان پایان کار و… در این قسمت قابل دسترسی هستند.
یک عنوان برای سیستم نوبت دهی انتخاب نمایید، طبیعی است که اگر از سامانه پیامک برای درمانگاه استفاده میکنید میتوانید برای نوبت دهی بخشهای مختلف عنوان های متفاوتی را قرار دهید.
در بخش دریافت از، شمارهای که به مخاطب جهت ارسال پیامک معرفی میکنید را وارد نمایید.
در تمامی پنل های پاپ آپ اس ام اس خطوط 14 رقمی به صورت رایگان به کاربر اهدا میشوند اما اگر احساس میکنید به خطوط با ارقام کمتری نیاز دارید با مراجعه به صفحه ” تعرفه خطوط سامانه پیامک ” میتوانید تعرفه خطوط را مشاهده نمایید و یک خط رند و کوتاهتر یا خط ارسال پیامک با شماره ثابت مطب را خریداری نمایید.
کلیدواژه، کلیدواژه ای است که مخاطب برای دریافت نوبت تعیین ارسال میکند.
ما در اینجا برای تست ماژول از کلمه ” نوبت ” استفاده کردهایم طبیعی است که اگر برای درمانگاه از سیستم نوبت دهی با پیامک استفاده میکنید باید از کلیدواژههایی مانند اسم پزشک، عدد یا نوع تخصص استفاده نمایید.
مدت ویزیت، زمان شروع و پایان و… را در فیلدها مشخص نموده و در نهایت دکمه ثبت را بزنید.
پس از ثبت تغییرات نتیجه نهایی به صورت زیر خواهد بود ما کلمه کلیدی ” نوبت ” را به سامانه پیامک ارسال میکنیم؛ چون اولین نفری هستیم که در سامانه نوبت دهی برای وقت نوبت میگیرد اولین زمان شروع به کار یعنی ساعت 10:30 برای ما رزرو می شود ( ساعت شروع کار قابل تغییر است ما برای تست از ساعت پیشفرض استفادهایم)
اگر زمانی که مراجعه کننده در سیستم نوبت دهی پیامکی از طریق سامانه پیامک نوبت گرفت و مجددا کلید واژه ” نوبت ” را ارسال کنند متی که در زمان ساخت سیستم نوبت دهی در نظر گرفته بودیم برای فرستنده پیامک ارسال میشود و به کاربر اخطار میدهد که شما از قبل در سیستم نوبت دهی پیامکی ثبتنام کرده بودید.
با سیستم نوبت دهی پیامکی برای هر شماره تنها امکان رزرو یک نوبت وجود دارد.
اگر نفر بعد کلیدواژه نوبت را به سامانه ارسال کند سیستم به صورت خودکار با توجه به اینکه مدت زمان ویزیت برای هر مراجعه کننده 30 دقیقه در نظر گرفته شده بود، برای مراجعه کننده بعدی زمان 11:00 را ارسال میکند این سیستم نوبت دهی تا زمانی به مراجعه کننده نوبت میدهد که هنوز به ساعت پایانی کار نرسیده باشد.
اگر به ساعت پایانی کار رسیده باشیم به صورت اتوماتیک به فرستنده پیامک پاسخ میدهد که نوبت برای امروز تکمیل است.
گزارش گیری در سیستم نوبت دهی پیامکی
برای اینکه بتوانید به شماره موبایل افرادی که در سیستم نوبت دهی پیامکی ثبتنام کردهاند دسترسی داشته باشید با مراجعه به بخش امکانات پیشرفته –> منشی عضویت با کلیک روی دکمه ذرهبین میتوانید لیست شماره موبایلهایی که در سیستم نوبت دهی ثبتنام کردهاند را مشاهده نمایید.
برخی از کاربردهای سیستم پیامک نوبت دهی با پیامک
- امکان نوبت دهی اتوماتیک بر اساس تاریخ های خاص
- امکان تعیین ساعت شروع و پایان در هر روز
- امکان تعیین فاصله زمانی بین هر نوبت دهی
- امکان تعیین تعداد نوبت و تعداد رزرو در هر روز
- امکان تعیین و رزرو نوبت بر اساس میزان ساعات کاری
موارد استفاده از ماژول پیشرفته نوبت دهی پیامکی
- سیستم نوبت دهی پزشکان (پزشکهای مختلف از جمله دندانپزشک، زیبایی، متخصصین و…)
- سیستم نوبت دهی برای کلینیکهای پزشکی
- سیستم نوبت دهی برای وکلا
- سیستم نوبت دهی آزمایشگاهها
- سیستم نوبت دهی برای مشاوران تبلیغاتی
راه اندازی سیستم نوبت دهی اینترنتی
بعد از شیوع بیماری کرونا، اکثر مطب ها و مرکزی که به نحوی با نوبت دهی سر و کار داشتند برای جلوگیری از تجمع افراد از سیستم نوبت دهی پیامکی (که در بالا توضیح داده شد) یا از سیستم نوبت دهی اینترنتی استفاده می کنند.
برای راه اندازی سیستم نوبت دهی اینترنتی مقاله ارسال پیامک از طریق افزونه نوبت دهی بوکلی را مطالعه نمایید.
شما از طریق افزونه بوکلی می توانید سیستم نوبت دهی اینترنتی را در سایت خود راه اندازی نمایید.
اگر شما از سیستم نوبت دهی پیامک یا نوبت دهی اینترنتی برای انجام موارد دیگری استفاده میکنید، لطفا با کاربران پاپ آپ اس ام اس به اشتراک بگذارید تا بتوانیم دست به دست هم مواردی را که می تواند از تجمع افراد جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا موثر باشد را در کسب و کار پیاده سازی کنیم.